Op 13 en 14 maart bezochten we de ISH beurs in Frankfurt. Dit is de op 2 na grootste beurs in de wereld op het gebied van sanitair en installatie. Alle ,zichzelf respecterende , fabrikanten van over de gehele wereld zijn hier vertegenwoordigd. Bezoekers vanuit de hele wereld komen hier dan ook naar toe. Dit geeft wel aan hoe groot en belangrijk deze beurs voor de gehele branche is.

Wat ons op viel is dat optimalisatie van producten in design en gebruik een belangrijk uitgangspunt is geworden bij de nieuwe producten en ook bij de aanpassingen aan producten. De producten moeten steeds meer beleving hebben. De prachtige douche armaturen van Hans Grohe met de powder rain koppen en diverse straalsoorten spraken bijvoorbeeld erg tot de verbeelding; Douchen is helemaal hot.

ToTo presenteerde de nieuwe washlet ( douche wc ) met daarbij het nieuwe toilet en een compleet nieuwe whirlpool of ook wel jacuzzi genoemd die het gevoel geeft alsof je in het bad zweeft en ze lieten vooral heel veel sfeeropstellingen zien.

Kleine tegels raken helemaal uit, daarvoor in de plaats komen grote douche wanden en dito tegels.  Kleur spatte ook van de stands af. Het hele spectrum van de regenboog was vertegenwoordigd. Ook natuurlijke materialen en kleuren en combinaties hiermee zijn helemaal in. Kleur is de nieuwe grote trend. Al met al weer meer dan voldoende gezien en genoeg inspiratie opgedaan. Bekijk hieronder enkele foto's van ons bezoek aan ISH Frankfurt: